tisdag 9 juni 2015

Examensarbete


http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:816985/FULLTEXT01.pdf

Nu är den äntligen klar, min studie om Entreprenöriella kvinnor på den norrländska landsbygden

Min mest lysande mening som jag skrev är;

"En spännande slutsats som går att dra är att entreprenörskapsteorin begränsar entreprenörer och stänger in dem i ramar som motarbetar sitt eget syfte."

En annan spännande upptäckt var att alla tre jag intervjuat inkorporerat kroppen i sitt arbete, alltså att de ser till att röra sig på något sätt under arbetsdagen. Att det är inräknat i arbetet liksom. Mycket inspiration och fina möten blev det.

Resultatet kan du läsa om du klickar på bilden ovan, då kommer du direkt till uppsatsen. På sida 33 finns en sammanfattning om du vill komma åt kärnan direkt utan att läsa hela studien.

Efter semestern kommer jag presentera entreprenörerna i studien en efter en.

Tack för all pepp med projektet, nu laddar jag om och förhoppningsvis kommer jag igång med bokprojektet till hösten. Och med de orden tar jag mig en välbehövlig semester, vi ses igen om några veckor.

Glad sommar!

ps. vill ni ändå ha uppdateringar finns jag på instagram som @petraeleonora, ses vi där? ds



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar