tisdag 21 oktober 2014

Böcker

När jag ska inspireras håller jag mig inte bara till fackböcker som handlar om att skapa. Jag väljer rätt fritt från alla fält. Självklart uppskattar jag även ovan nämnda böcker men jag få minst lika mycket idéer av andra typer av böcker än de som tar upp själva ämnet kreativitet. Och när jag tänker efter så är ju alla böcker ett uttryck av kreativitet oavsett ämne, även den tyngsta och mest faktabaserade bok innehåller ju kreativitet.
För en gångs skull har jag unnat mig och investerat ett lager av böcker där jag kan dyka ner i alla möjliga olika härligheter, det kan handla om sömnad, dataspel så väl som väsen eller mat eller könsorgan. Vanligtvis handlar jag mest böcker på second hand men nu ville jag även få med lite omvärldsbevakning om vad som gäller just nu. Ett ganska brett urval om jag får säga det själv.
Vad inspireras du av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar