tisdag 24 juni 2014

Raketbygge

I början av Juni var jag på Holmsunds bibliotek och hade en workshop som en del av Give me five- ett berättarprojekt. Projektet går ut på att femåringar får ta in en bok med alla sina sinnen istället för att bara lyssna. Jag var där för att bygga raketer med femåringarna som kom i fyra olika grupper under dagen.
Att det var raketer vi skulle bygga var ett enkelt val efter som boken Emblas universum handlar om Embla som bygger sig en alldeles egen raket, klart att femåringarna också skulle bygga sig en.
Bilden lånad av Designmadde som var med och gjorde flaggor med barnen.
(Bilden är redigerad av PUNKSLÖJD)
Boken är himla fin, eller båda böckerna är fina. När jag läste Embla mitt i kosmos blev jag så rörd att ögonen tårades. Det stod så vackert om hur vi människor är ensamma. Läs dem!
Som avslutning på dagen samlades alla och vi fick höra på Jesper Salander som spelade och sjöng Emblasången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar