torsdag 1 maj 2014

TEXTIL!

 Bilden är från Västerbottens Museum facebook event.

Imorgon fredag kl 19 inviger Västerbottens Museum sin nya basutställning Textil. Det är en organisk utställning som ändras med säsongerna eftersom museets textila samling är så otroligt rik. Jag kan avslöja att den är helt fantastisk eftersom jag redan varit där och tjuvkikat. Jag ska nämligen vara med och inviga utställningen. Tillsammans med Röda Korsets butikschef Josefin Holmgren har jag en dialog om utställningen och reflektioner till vår historia, vår samtid och några personliga kopplingar. Det kommer bli en kväll att minnas och en viktig milstolpe för all kvinnokraft som lagts ner under decennier. Efter invigningen lovar jag att berätta mer och visa bilder.

Evenemanget på Facebook hittar ni här
Vill ni läsa om utställningens uppbyggnad hittar ni den här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar