måndag 22 juli 2013

Äppel päppel...

Jag älskar äpplen. I alla dess former. Att äta föredrar jag svenskodlade, Ingrid-Marie och hennes vänner ni vet. Formen, doften och känslan av att håll i ett. Det spelar ingen roll om det är ett riktigt eller tovat, stickat, plast eller ritat för den delen. Jag älskar äpplen helt enkelt. Jag tror det började när jag var liten och fascinerades av Hello Kitty och hennes värld. De äpplena är så vackra. Röda som gröna. Mums!
Jag gjorde ett jobb och sydde sammetsgardiner åt min kära varpå han köpte mig det här äppeltyget från Ohlssons. Och med hjälp av Jenny Hellström och hennes mönster samt ett gammalt loppisfynd knåpade jag ihop en äppelklänning till mig själv. Jenny och jag har lite samma tanke när vi syr. Att det bara är å göra liksom. En rätt befriande känsla som tar fram det personliga. Loppisklänningen jag använde mig av får jag berätta om en annan dag för den har sin alldeles egen historia.
Här ser ni mig i klänningen i min ateljé. Klänningen blev extra fin med mina Hasbeens till. Lika mycket som jag älskar äpplen älskar jag träskor. Tänk att ett hjärta rymmer så mycket!

2 kommentarer:

  1. Hej, Jag bruka kolla på din blogg, den är jätte snygg hemsida, stilren, professionell. snygga bilder :D

    SvaraRadera