fredag 20 januari 2012

GÄSTINLÄGG Att klippa motiv i papper.

Hej!

Jag heter Linn Hentschel och har blivit inbjuden av PUNKSLÖJD för att göra ett gästinlägg om att klippa motiv i papper. Jag och Petra (som driver PUNKSLÖJD) har även en blogg tillsammans. Besök oss gärna här!

Det finns otroligt många sätt att arbeta i papper. Jag upptäckte hur kreativt det kan vara när jag satt med min dotter under jullovet och klippte snöflingor (baserad på den första runda modellen). Helt plötsligt hade hon gått och lagt sig, klockan långt inne på natten och jag satt kvar med saxen och papperet i handen. Nu får jag inte nog för jag tycker att det är så mycket lättare att vara kreativ och fort kunna prova mina ideér än att tex måla eller sy. Jag hoppas ni tycker det är lika kul som jag!

Lycka till!
/Linn
Ps. Det kan vara bra att ha ett tåligare plastunderlägg (typ skärbräda eller skärmatta) när du ska skära med kniven så du slipper märken i bordet... Ds.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar